Het dorp Keraghadi, Panchkal en de boerderij

In het dorp Keraghadi werd in 2006 een boerderij gekocht samen met Mitini en Sabita. De Mitini is op deze boerderij gaan wonen en werken met haar jongste zoon Arjun, schoondochter Suntali en kleinkinderen. Deze boerderij fungeert als voorbeeldboerderij voor het hele dorp Keraghadi en Chamrangbesi.

Annette op bezoek bij de boerderij in Keraghadi.

Boeren uit het dorp volgen op deze boerderij workshops. Ook de vrouwengroepen uit dit dorp vergaderen op deze boerderij. Een gynaecologisch kamp vond hier plaats. In hetzelfde dorp werden voor het hele dorp voeder grassen aangeplant. Er werd tevens een zandweg aangelegd, waarvoor de stichting een financiƫle bijdrage heeft gedaan. De stichting droeg ook bij aan het verbeteren van de waterafvoer in dit dorp, zodat er nu minder gevaarlijke landverschuivingen plaats vinden. Keraghadi is goed te bereiken vanuit de Kathmandu universiteit, Dulikhel. Studenten kunnen op deze boerderij en in het dorp werk- en onderzoekservaring opdoen.

2016, rondom de boerderij.

Sinds 2008 wonen er regelmatig meerdere (half)weeskinderen op deze boerderij, zij gaan daar naar school en worden opgevoed door Arjun en Suntali, zoon en schoondochter van de Mitini. In 2016 wonen nog 2 meisjes van 14 en 12 jaar op de boerderij in Keraghadi. De opvoedingskosten en schoolkosten van deze meisjes worden betaald door de stichting Nepal Sambandha.

Arjun, Annette, Renuka en de twee weesmeisjes in Keraghadi, een paar dagen na de aardbeving in 2015.

bijgewerkt: juli 2016