Namasté

Het woord waarmee men elkaar groet in Nepal!

Zie ook onze facebook pagina met nieuws uit Nepal. (het is niet nodig om een facebook account te hebben om de inhoud te kunnen zien.)

Zaterdag 25 april 2015 heeft zich in Nepal een ramp voltrokken. Het land is geteisterd door een zware aardbeving en 24 uren laten een zware naschok. Op 12 mei was er opnieuw een aardbeving, net toen men zich weer wat veiligiger ging voelen. Annette was deze periode in Nepal en heeft de aardbevingen meegemaakt.

In augustus 2015 heeft Annette Nepal weer bezocht en is er met het tot dan toe gedoneerde geld (18.000 euro) begonnen aan het oppakken van kleinschalige projecten om het leven weer op te pakken. Onder de tab 'aardbeving' kunt u meer informatie vinden over de projecten.

Help ons Nepal helpen! Nepal is rising and needs your help. Please donate on NL27RABO0369065557. Stichting Nepal Sambandha.

28 mei 2015: stand ontvangen bedrag ruim 12.000 euro

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Maart 2015: Het financeel verslag 2014 is op de website geplaatst.

December 2014: Annette is even op en neer naar Bhardeo geweest, het dorp waar Chini Maya een restaurantje runt en waar de stichting Nepal Sambandha ondersteuning geeft aan de school en andere projecten die de community versterken. Een door de stichting geschonken computer werd door de leerkrachten te enthousiast gebruikt en is voor een update en opschonen naar Kathmandu geweest. Men had vieze eigen cd's gebruikt en daar kan de drive niet tegen. Hopelijk heeft men ervan geleerd. Op de foto zie je de directeur van de secondary school met zijn bestuur die een klein bedrag in ontvangst neemt om voor een paar maanden een science teacher aan te stellen. In deze school moeten 40 leerlingen over anderhalve maand examen doen en de science teacher die er werkte is onlangs overgeplaatst. Zo gaat dat in Nepal..... Het bestuur en de ouders hebben spoedoverleg gehad en besloten een extra bijdrage van de leerlingen te vragen en als school ook bij te dragen. Wij als stichting hebben ook een bedrag gesponsord. Op deze manier wordt hopelijk voorkomen dat de studenten dit jaar massaal zakken voor het SLC examen.

De nieuwsbrief 2014 is er!

In de zomer waren Chini Maya en Reecha in Nederland en zijn we geweest bij PUER in Gorredijk. Op 14 juni 2014 waren we samen met Chini Maya en Reecha te vinden op het MultiCultiFestival in Heerenveen.

Op 5 april 2014 was er een informatiemiddag in 'Ons Huis', Hoofdstraat 79 (achterzijde) in Beetsterzwaag. Het was een hele geslaagde middag.

Geiten voor Nallu

Op 6 januari 2014 zijn er in Nallu, een dorp op ongeveer 20km in oostelijke richting van Kathmandu aan 15 families 30 geiten verstrekt. De geitenprojecten doen wij in samenwerking met de nepalese organisatie Nepalreliance Organization. Zij zoeken de dorpen en samen met een contactpersoon uit het dorp worden de geiten aangeschaft. Naast de geiten hebben ze van de stichting ook een MOONLIGHT per gezin ontvangen.

Download hier de nieuwsbrief van 2014.

Klk hier voor een overzicht van activiteiten waar de stichting aan deel heeft genomen