Werkwijze

De Stichting Nepal Sambandha heeft als uitgangspunt voor het beleid: de plannen en projecten zoveel mogelijk laten bedenken, uitvoeren en begeleiden door de plaatselijke Nepalese bevolking (zie beleidsplan). Bestuurslid Annette Reiling is ongeveer de helft van het jaar in Nepal om nieuwe ideeën en vragen met de bevolking uit te werken, de uitvoering te stimuleren, de financiële mogelijkheden te bekijken, dit alles in overleg met het bestuur in Nederland.

De stichting doet voornamelijk projecten in het dorp ChamrangBesi, Kavre en Bhardeo, Lalitpur. In ChamrangBesi is Ganga Raj Singtan al sinds 1999 onze contactpersoon in het dorp. In Bhardeo is dat Chini Maya Lama. Daarnaast werkt de stichting al jaren samen met de Nepalese organisatie NRO: Nepal Reliance Organisation, zie de link http://www.nepal-reliance.org/. Voor de NRO is Reecha Thapa onze contactpersoon en coördinator in Nepal. We werken als stichting al jaren samen met dezelfde contactpersonen, de projecten worden via hen gedragen en daardoor actief ondersteund door de dorpers, waardoor lange termijn resultaten optimaal gegarandeerd zijn.

Vaste vrijwillig medewerkers Stichting Nepal Sambandha in Nepal:

Ganga Raj Singtan, ChamrangBesi. Inwoner en contactpersoon Chamrangbesi, vanaf 1999 zijn we als stichting met Ganga samen gaan werken.

Chini Maya Lama, Bhardeo. Inwoner en vanaf 1999 contactpersoon van Bhardeo.

Reecha Thapa, NRO. Vanaf 2010 werken we met haar samen.

Dhiraj

Vanaf 2015 is Dhiraj Thapa, assistent coördinator en onze algemene contactpersoon in Nepal. In 2021 is Dhiraj toegetreden tot het bestuur.

Annette, bestuurslid van de stichting, is meerdere maanden per jaar in Nepal. Samen met Dhiraj onderhoudt ze de contacten met de dorpen en projecten in Nepal. Wanneer Annette in Nederland is dan is er zeer regelmatig contact met Dhiraj via skype en internet.

Annette Reiling. Programma coördinator Nepal.

Bestuur in Nederland v.l.n.r. Marian Klein Ikkink, Hanne Sikkema, IJke Krol en Annette Reiling en vertegenwoordigd vanuit Nepal: Dhiraj Thapa.

Dankzij onze enthousiaste en betrouwbare contactpersonen in Nepal kunnen we ons werk in Nepal blijven doen. Al onze medewerkers doen het werk in Nepal en Nederland vrijwillig en ontvangen daarvoor geen salaris. Soms wordt er een kleine onkostenvergoeding gegeven.

bijgewerkt: december 2020