Projecten algemeen en het beleid van de stichting

In alle dorpen waar de stichting projecten uitvoert, wonen en werken Nepalesen of Tibetanen die voor de stichting als vrijwilliger in hun eigen dorp toezien en meewerken aan de uitvoering. Op de kaart is een globaal overzicht te zien van een aantal projecten en in welke gebieden onze stichting projecten ondersteund.

In de verschillende dorpen en werkgebieden hebben we contactpersonen.

De stichting wil de komende tijd aandacht besteden aan het management in de verschillende werkgebieden, zodat de projecten minder  afhankelijk zijn van een paar mensen in Nepal. In de toekomst moeten de projecten een breder draagvlak krijgen wat betreft de aansturing.

De Stichting heeft hiervoor een lange termijnvisie.

Chamrangbesi

Chamrangbesi is gelegen ten zuid-oosten van Kathmandu. Hoewel het dorpje in afstand niet meer dan 45 km van Kathmandu ligt, kost het bijna een hele dag om het dorp te bereiken. Lees hier meer over Chamrangbesi en de projecten in en rond Chamrangbesi.

Keraghadi

Een dorp in het Panchkal district. Per locale bus is het 1 ½ reizen vanaf Kathmandu richting Oost, Tibetaanse grens. Voorbij Dulikhel is het nog ongeveer een half uur reizen met de bus. Lees hier meer over Keraghadi en de projecten in en rond Keraghadi.

Tibetaanse vluchtelingenkamp bij Pokhara

Op 140 km afstand ten westen van Kathmandu, ligt Pokhara en het tibetaans vluchtelingenkamp. Met de bus kun je hier, wanneer er geen opstoppingen zijn in 7 uren naar toe reizen over de Mahendra highway. Lees hier meer over het Tibetaans vluchtelingenkamp en de projecten in en rond het vluchtelingenkamp.

Bhardeo

Bhardeo is een klein dorpje ten zuiden van Kathmandu in het district Lalitpur.  Je bent er na 1-2 uren in de lokale bus. In Bhardeo woont Chini Maya Lama en samen met haar worden kleine projecten in dit dorp bedacht en uitgevoerd. Chini Maya wordt door Reecha Thapa begeleid in het werken in het dorp. Anil Tamang uit dit dorp is geopereerd aan een hazelip en het hele gezin wordt door de stichting ondersteund met bv schoolgeld en kleding. Lees hier meer over Bhardeo en de projecten in en rond Bhardeo.

Stichting nepalreliance

Een organisatie die in Nepal vrijwilligers vanuit Europa en Amerika begeleidt, die in Nepal willen gaan werken. Ze doen vooral projecten op scholen en in de gezondheidszorg.

Bijgewerkt: oktober 2020